חזון בית הספר

בס"ד

חזון בית ספר ממ"ד יבנה רעננה
תוצר משותף של קהילת ביה"ס –
מורים תלמידים והורים

• בית ספר ממ"ד יבנה ברעננה שם לו למטרה לחנך את הבאים בשעריו להיות אנשים שומרי תורה ומצוות, הרואים את עצמם אזרחים, שותפים פעילים, המשפיעים על עיצוב דמותה של מדינת ישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית.

• ביה"ס שם לו לדגל את החינוך לאהבת האדם, ולסובלנות כלפי כל אדם אשר נברא בצלם אלוקים.

• ביה"ס מחנך את תלמידיו לערכי היהדות ובהם: אהבת התורה וקיום המצוות, אהבת הארץ, נתינה וחסד, צניעות וענווה, כיבוד הורים ומורים.

• ביה"ס מחנך את תלמידיו להיות אנשים תורמים ומעורבים בחברה בה הם חיים, על ידי התנדבות, אכפתיות, קבלת השונה ובעל הצרכים המיוחדים, הענקת כבוד לכל אדם ועוד.

• ביה"ס יבנה רואה את תפקידו בעידוד הילדים ללמוד מן המקום של כל אחד מהם, באווירה רגועה ופתוחה, המאפשרת הבעת דעות, רעיונות ותובנות ללא שיפוט. ביה"ס מבקש לעורר סקרנות ועניין אצל התלמיד, ומתוך כך לעודד אותו לרכוש כלי למידה ושימוש נכון בהם, כך שידע להגיע ולהשתמש במקורות ובכלי הידע באופן מושכל, ויוכל להתפתח להיות לומד עצמאי של כל מה שליבו חפץ בעתיד.

• ביה"ס יבנה לוקח על עצמו לראות כל ילד כיחיד ומיוחד, ועל כן בעלי התפקידים בביה"ס מחויבים להתחשב בצרכיו ובטובתו האישית של כל ילד, ולדאוג למילוי הפוטנציאל הגלום בו. ביה"ס נותן דגש רב לשונות הקיימת בין התלמידים, ומתוך כך מעוניין לתת ביטוי לאינטליגנציות השונות ולפתח אותן בכל ילד לפי המתאים לו, בהתאם ליכולות ביה"ס.

• ביה"ס מאמין כי "כשם שפרצופיהם שונים דעותיהם שונות",ומטרתו לאפשר את פיתוח האינטליגנציות השונות בהן מחונן התלמידים תוך הגשת הסיוע המתאים להשגת היעדים בדרך זו. משום כך, ביה"ס מתייחס להצלחה של כל תלמיד באופן אינדיבידואלי, ביחס להישגים האישיים המתאימים לו מן המקום בו הוא התחיל, תוך סיוע מתמיד של אנשי ההוראה. ביה"ס עושה ככל יכולתו כדי להעמיד את כל העזרה והתמיכה הנדרשים, במשאבים הנתונים, לטובת ילדים אשר חווים קשיים מסוגים שונים בבואם לביה"ס.

• ביה"ס שואף לחנך את תלמידיו למצוינות בהשקפת עולם ואורח חיים. ככזו, אנו שואפים שהמצוינות תכיל את כל תחומי החיים: מצוינות אקדמית חברתית וערכית. ובכך אנו רואים את תפקדנו בחינוך אדם מצוין.

• ביה"ס מאמין כי חינוך לדמוקרטיה לא יכול להסתמך רק על התיאוריה, אלא, חייב לכלול את החוויה ההתנסותית שתאפשר לתלמידים להבין ולהפנים כראוי את תפקידו וחשיבותו של מנהיג במשטר דמוקרטי, ואת אחריותם של הבוחרים בתהליך הבחירה ו"ביום שאחרי".
ולכן, אנו שואפים ליצור חברת תלמידים (מועצה) פעילה ויוזמת, המהווה כר התנסות לאזרח המחר. זאת, תוך יצירת אווירה המעודדת את התלמידים לחפש בתוך עצמם את פוטנציאל המנהיגות הטמון בהם תוך שימוש בביה"ס כסביבת אימון מוגנת ובטוחה.
אנו מאמינים כי תלמידנו הם מנהיגי המחר ועתיד החברה תלוי בהם.

* בית ספר שם לו למטרה לחזק את הקשר בין התלמידים לארץ ישראל תוך בניית תחושת שייכות עמוקה לעם ישראל ולמדינה. על כן אנו מקיימים "קורסים ללימוד ארץ ישראל" המקבלים מיקוד שונה בכל שנת לימודים. הקורסים מועברים בלמידה רב גילאית, תוך שיח והקשבה ותורמים להרחבת הידע הכללי תוך שימת דגש על האינטליגנציות המרובות. זאת מתוך אמונה כי כאשר הלימוד נעשה מתוך חוויה, שמחה ותחושת יצירתיות ישנה צמיחה אינטלקטואלית ורגשית.

* ביה"ס נכון ורוצה לעודד שותפות של אמת עם הורי התלמידים, תוך ניסיון להעמיד ולקיים דיאלוג מתמיד וכן עם כל המעורבים, לטובת התלמידים ומטרות החינוך והלימוד המשותפות להורים ולכל צוות ביה"ס. הנהלת ביה"ס עושה כל שביכולתה כדי לדאוג לרווחתם של התלמידים, בהתאם לאמות המידה המצוינות שצוירו כאן, תוך שילובם של מיטב המורים בחינוך הילדים, מתוך אמונה אמיתית ביכולתם של המורים, כמהווים שליחי קודש של ההורים בחינוך ילדיהם. הנהלת ביה"ס מאמינה כי המורים הם הדוגמא האישית לתלמידים בכל הקשור בלמידה ובדרך ארץ, ומשום כך היא עושה את מירב מאמציה כדי להכשיר ולהעשיר את המורים לתפקיד קשה וחשוב זה בכל דרך אפשרית. הנהלת ביה"ס מעודדת קשר הדוק וישיר בין הבית למורים, ולהנהלת ביה"ס, תוך עמידה על כללים של שקיפות מלאה בין כל השותפים.